חידושים בעולם הוידאו – נעים להכיר, ”בי-רול” (B-Roll).

טרנד חדש בעולם הוידאו הוא קליפים של אווירה, של התרחשות בלי עלילה, בלי מישהו שמדבר ברקע ומסביר לנו הצופים מה אנחנו רואים פה בכלל.

במקור, ה”בי-רול” לא הומצא אלא תמיד היה. זאת אומרת, כשבמאי מגיע לסצנה הוא משתמש בשתי מצלמות בשביל לקבל שני סוגי צילומים. האחת מתעדת את הריאיון, את האנשים והעלילה. והמצלמה השנייה לוקחת ”שוטים”, קטעים קצרים של אווירה. את התמונות שעל הקיר, את בחישת הקפה עם הכף, את תנועת הידיים של המרואיין, את קרני השמש החודרות מבעד לוילון וכדומה.

ואז בחדר העריכה משלבים את הצילומים ומקבלים ריאיון מעניין עם צילומי אווריה, כאשר הדיבור עדיין ממשיך (voice-over) ולא נקטע.

בכך קיבלנו משהו מרענן ולא ריאיון יבש.

אבל אז, לא ידוע מי ולמה הוא בחר לעשות את זה, היה מישהו שהחליט ליצור קליפים רק מהמצלמה השנייה. זאת אומרת לא מהA-Roll אלא רק מהB-Roll. מכאן השם שנוצר לקטגוריית הסרטים החדשה הזו.

הדבר תפס תאוצה ומשתכלל מרגע לרגע. היצירתיות בקליפים מהסוג הזה מתאפיינת במעברים אומנותיים (Transition), בהדגשת טקסטורות שממלאות את המסך (סדקים של קירות עתיקים), בהדגשת צלילים מיוחדים (טיפות מים ששומעים בבירור אחת אחת) ועריכה מאוד קצבית ומדוייקת.

איפה אנחנו מוצאים את הקליפים האלה?

בהתחלה היה אפשר לראות אותם רק כיצירות וידאו סוריאליסטיות כמעט שיצרו התלהבות בקרב יוצרי יוטיוב מפורסמים, אבל מהר מאוד הם נכנסו לתעשייה וכיום ניתן לצפות בהם בפרסומות, בסרטוני נושא (“קאבר”) באתרים ורשתות חברתיות, קידומי מכירות ועוד.

רוצים גם לצלם קליפ בי-רול יפייפה?

היופי בבי-רול שהוא לא מדע מדוייק ויש בו מקום להרבה סגנונות, גם לכם. על מנת שתוכלו להתחיל אנו ממליצים לכם לרשום B roll בחיפוש ביוטיוב, לצפות ביצירות של המובילים בתחום כגון: Pitter Mc’cinnon, Peter lindgren, Daniel Schiffer ורבים וטובים.

בדרך כלל כל יצירה בא איתה גם חלק של ”מאחורי הקלעים” ממנו תוכלו ללמוד על תנועות המצלמה, זוויות הצילום, הקלטת הסאונד ועוד מיומנויות שיביאו אתכם להעלות לערוץ היוטיוב שלכם קליפ B-roll משלכם תוך זמן קצר. בהצלחה!

לתגובה

נוצר באמצעות מערכת הקורסים של
 
סקולילנד

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

התחברות לאתר